2012. december 14., péntek

Karácsonyi ajándék 3. rész



Miután Rick felsorolta az előnyeit a télapónak, odament Kate mellé.

„A télapó minden kívánságomat teljesíteni fogja, amit csak kívánok.” – súgta neki Rick és lehajolt hozzá, hogy megcsókolja

Kate eltolta magától Rick-et: „Légy óvatos, valaki megláthat minket. Most inkább folytassuk a levélírást!” – mondta Kate

Rick visszatért a helyére és folytatta az írást, meglepődött, amikor látta, hogy Kate is neki kezd egy levélnek.

„Te is írsz egy levelet?” – kérdezte tőle

„Úgy gondoltam, itt az ideje!” – válaszolta Kate

„Egyet értek. Ne felejtsd el beleírni, hogy egy marconán jóképű krimiírót szeretnél karácsonyra!” – mondta Rick

„Hmmm, nem is biztos, hogy azt kérek. Én inkább egy magas, jóképű, szőke hajú férfira vágyom!” – incselkedett Kate

„Kate.. nem én vagyok a megfelelő ember számodra? Kezdek félni!” – válaszolta Rick

Kate jót nevetett Rick megállapításán, majd mindketten befejezték a levelet és elfogyasztották az ebéd maradékát.

„Befejeztem” – szólalt meg végül Rick

„Rendben, ezzel kész a meglepetés első része, délután találkozunk a bevásárlóközpontban!” – válaszolta Kate


Bevásárlóközpont
18:00

Kate és Rick gyorsan átöltöztek mielőtt a bevásárlóközpontba mentek. Kéz a kézben sétáltak oda a télapó levelesládájához és bedobták a leveleket.

Miután megvacsoráztak egy kis étterembe, visszaindultak a kocsihoz. Rick átkarolta Kate vállát és úgy sétáltak. Rick hazavitte Kate-et. Útközben nézték a szépen feldíszített házakat. Rick megállt egy ház előtt, ahol egy télapó figura mászott be a kéményen.

„Milyen jó ezeknek az embereknek!” – mondta Kate

„De nem olyan jó, mint amilyen a mi ünnepünk lesz” – válaszolta Rick
Rick az ajtóhoz kísérte Kate-et és megrázta a fejét, amikor Kate behívta egy kávéra.

„Én csak azt szerettem volna, ha még maradsz egy kicsit.” – mondta erre Kate

„Tudom, és ígérem ennek hamarosan vége. Ez a 25 nap karácsonyig megváltoztatta az életünket. Tudom, hogy 25 nap elteltével vége lesz a játékunknak, de csak akkor kezdődik el igazán a mi közös jövőnk. Ne felejtsd el Katherine Beckett, hogy szeretlek. Hosszú ideje várok rád, és nem akarlak újra elengedni!” – mondta Rick

„Rick, én…” – kezdte Kate
„…szeretlek Richard Alexander Castle!” – fejezte be a mondatot Kate és bement a lakásába


December 13.
Rick lakása

Rick egy hatalmas mosollyal az arcán kelt fel. Kiugrott az ágyból, és kinyitotta a következő ablakot. Gyorsan lezuhanyozott és vidáman indult dolgozni.


A boldogsága nem tartott sokáig, ugyanis megtudta, hogy Kate egész nap egy előadáson lesz, amire Gates kapitány küldte, aki külön kikötötte, hogy az író nem tarthat a nyomozóval.

Végül dél körül megszólalt a telefonja és nagyon megörült, amikor meghallotta Kate hangját.

„Jól vagy?” – kérdezte Kate-et

„Minden rendben, csak egy rutinellenőrzésre kellett bejönnöm a kórházba, az orvos kért meg rá!” – felelte Kate
„Csak azért hívtalak, mert már nem megyek vissza a kapitányságra, hanem egyenesen haza megyek. Találkozhatnánk ott?” – kérdezte Kate

„Persze, öltözz fel szépen és találkozzunk 18:00-kor. És Kate, kérlek…!”

„Mire kérsz?” – vágott a szavába Kate

„Vigyázz magadra, és óvatosan vezess!”

„Rendben, megígérem!” – válaszolta Kate


Kate lakása
18:00

Rick időben érkezett. Kate kinyitotta az ajtót.

„Kate, ragyogóan nézel ki!” – köszöntötte Rick és arcon csókolta

„Mi lesz a mai program?” – kérdezte Kate kíváncsian

„Egy éttermi vacsora és utána egy kitűnő esti program. Mehetünk?” – kérdezte Rick


A vacsora gyorsan eltelt. Rick visszakísérte Kate-et az autóhoz és elindultak. Elautóztak egy kis folyó mellett. Megálltak egy színház épület előtt. Rick kisegítette Kate-et az autóból. A színház bejáratánál egy hatalmas fa szobor fogadta őket.

„A diótörő? Megnézzük a Diótörő című balettet?” – kérdezte Kate álmélkodva
„Honnan tudtad, hogy még nem láttam?”

„Nem tudtam, de amikor tegnap este kinyitottam a kalendárium következő ablakát, egy diótörő volt alatta, és úgy gondoltam megpróbálok szerezni a mai előadásra jegyet. Sikerült!” – válaszolta Rick

Az első felvonás után Kate kiment a mosdóba. Már elkezdődött a második felvonás, de még nem tért vissza a helyére, ezért Rick elindult megkeresni. A női mosdóhoz érve egy idős hölggyel találkozott.

„Elnézést, asszonyom! A barátomat keresem. Halványzöld ruhát visel, magas, hosszú barna haja van és nagyon csinos. Nem látta véletlenül?” – kérdezte tőle Rick

„De igen, kedvesem. Még bent van és az egyik széken ül.” – válaszolta a néni

Rick fogta magát és bement a mosdó előterébe. Meg is találta Kate-et, egy széken ült és sírdogált.

„Valami baj van, édesem?” – kérdezte tőle ijedten és letérdelt elé

„Oh, nem…, de mit keresel itt?” – kérdezte tőle Kate

„Érted jöttem, te kis buta!” – válaszolta Rick
„Mi történt?”

„Tényleg jól vagyok, csak meghatódtam a történeten.” – válaszolta Kate

Ekkor egy biztonsági őr és egy nő léptek a mosdó előterébe.

„Mit keres itt, uram? A személyigazolványát kérem!” – utasította az őr

„A feleségem nem érezte jól magát és ezért bejöttem, hogy megnézzem mi van vele” – felelte Rick, miközben elővette igazolványát.

„Értem, Mr. Castle legközelebb inkább várja meg a szünetet, és egy hölgytől kérjen segítséget.” – válaszolta az őr és kiengedte őket a mosdóból.

Visszatértek a helyükre és megnézték a történet végét, majd hazaindultak.

Kate az ágyában feküdt és kinyitotta a tizenhármas ablakot. Elmosolyodott és már tudta, hogy mi lesz Rick következő ajándéka.


December 14.
Kate lakása
06:00

Kate korán felkelt és elhatározta, hogy azonnal telefonál. Nem is gondolt bele, hogy az illető talán még alszik. A hívott fél azonban nagyon örült neki és meg is beszélték mikor és hogyan találkoznak. Ezután újra telefonált és felhívta Javi-t. Vele is megbeszélte a teendőket és boldogan készülődött.

A következő szám, amit tárcsázott Rick-é volt.

„Halló” – szólt bele a telefonba Rick

„Szia, neked is! Fáradtnak tűnsz. Nem aludtál jól?” – kérdezte Kate

„Jó reggelt, szívem, nem, tényleg. Nem tudok aludni nélküled. Nem bírom kivárni, hogy a karjaimban tartsalak. Mikor találkozunk ma?” – kérdezte

„Jó ezt hallani. Úgy gondoltam, most odamegyek hozzád. A meglepetésed néhány óra múlva úgyis oda érkezik meg. Rendben?” – kérdezte Kate

„Igen, kérlek, gyere. Már alig várom, hogy újra lássalak.” – mondta Rick

 „Hamarosan ott leszek. Szeretlek!” – válaszolta Kate

„Oké. Én is szeretlek! Siess, de légy óvatos!”

„Mindig az vagyok. Szia” – ezzel Kate letette a telefont

Gyorsan összeszedte a kulcsait és eltette a kalendáriumot, majd elhagyta a lakását.


Rick lakása
10:30

Kate kinyitotta Rick lakásának ajtaját és észrevette, hogy Rick a kanapén ül. Amint Rick meghallotta lépteit, odafordult hozzá, felállt és a karjaiba húzta.

Kate szenvedélyesen megcsókolta.

„Ez a mai ajándékom?” – kérdezte Rick

Kate megrázta a fejét. Letette a kulcsokat az asztalra és átadta Rick-nek a kalendáriumot.

Ekkor kopogtak az ajtón.

„Éppen időben.” – mondta Kate és odament az ajtóhoz, hogy kinyissa

Az ajtóban Javi állt és Rick meglepetés vendége.

„Anya!” – mondta csodálkozva Rick és odalépett az ajtóban álló vendéghez

„Jól nézel ki! De hogy kerülsz te ide?” – kérdezte Rick

„Én is örülök, hogy látlak. Engem úgy hívtak meg.” – felelte Martha

„Meghívtak? De ki?” – kérdezte Rick csodálkozva

„Én voltam.” – felelte Kate
Nyisd ki a kalendárium következő ablakát és meglátod, miért anyukádat hívtam meg.”

Rick kinyitotta a következő ablakot, ami mögött egy hintaszék volt.

„Úgy gondoltam, hogy már régen találkoztál anyukáddal és ezért felhívtam őt, hogy meghívjam egy kicsit látogatóba. Javi volt olyan rendes, hogy elhozta őt a repülőtérről és majd vissza is viszi délután. Itt az ideje, hogy beszélgessetek egy kicsit.” – fejezte be a mondandóját Kate.

Rick nagyon boldog volt, amikor később Kate is csatlakozott hozzájuk. Úgy érezte mindene megvan, amit csak kívánhat. Itt van mellette az a két nő, akiket a legjobban szeret.

Jó sokáig beszélgettek, majd megérkezett Esposito, hogy visszavigye Martha-t a repülőtérre. Miután kettesben maradtak Rick magához húzta Kate-et.

„Köszönöm ezt a meglepetést. Szeretlek!”

Kate még sosem látta ilyen boldognak Rick-et és nagyon meg volt elégedve a terve sikerével.


December 15.

Kate épp indulni készült, amikor megszólalt a telefonja.

„Hello”

„Jó, hogy még elértelek!” – mondta Rick

„Nem is kívánsz nekem jó reggelt?” – kérdezte Kate viccelődve
„Hiányoztál, jobban, mint idáig bármikor!”

„Természetesen te is hiányoztál!” – válaszolta Rick gyengéden

„Úgy gondolom valami oka van, hogy most hívtál fel!” – mondta Kate

„Eltaláltad. Megyek érted és felveszlek, de hozz magaddal váltás ruhát.” – mondta Rick és letette a telefont

Kate az irodában dolgozott és nem akart letelni a munkaideje. 17:00-kor azonban már indulásra készen volt.

„Kész vagyok, megyünk valahová?” – kérdezte a férfitől

„A válaszom igen, de nem árulom el hová.” – felelte Rick

Rick közben odaadta neki a kalendáriumot.

„Miért nem nézed meg, mi van a tizenötös ablak alatt, amíg elkészülök? – kérdezte Kate-től

„Egy kandalló.” – állapította meg Kate

„Nagyon gyors voltál, de én is elkészültem, mehetünk!” – válaszolta Rick

Kéz a kézben sétáltak a lifthez, nem foglalkoztak vele, mit szólnak ehhez a kollégák.

Rick elvitte Kate-et egy kis olasz étterembe vacsorázni, majd folytatták útjukat a cél felé. Egy gyönyörű kis tégla panzió előtt álltak meg. Rick kinyitotta Kate-nek a kocsi ajtaját, majd bevezette az épületbe és átvette a szoba kulcsát.

„Rick ez gyönyörű!” – mondta Kate mikor bementek a szobába, ahol egy hatalmas befűtött kandalló és egy süteménnyel teli tál várt rájuk

Nem sokkal később Kate Rick karjaiban feküdt a kandalló előtt és a tüzet nézte.

„Úgy gondoltam, ez a legmegfelelőbb ajándék a számodra” – törte meg a csöndet Rick
„Erre vártam már az elmúlt két hét folyamán a legjobban”
„Én is” – válaszolta Kate

Kate még közelebb húzódott Rick-hez és érezte, hogy szemei lassan lecsukódnak.

„Kaphatnék egy esti mesét a süti, és a pohár tej mellé?” – kérdezte álmosan

„Szerintem igen. Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy csinos nyomozónő, aki beleszeretett krimiíró partnerébe” – kezdte Rick a mesét

„Szerintem, ennek happy end lesz a vége” – mondta Kate

„Szerintem is, ígérem!” – válaszolta Rick

Kate ezután elaludt Rick ölében. Rick lefektette őt az ágyba, betakarta. Leoltotta a villanyt és ő is lefeküdt.

„Szeretlek!” – súgta a fülébe

„Én is téged!” – válaszolta Kate álmosan


December 16.
09:00

Rick megállt Kate lakása előtt. Lehajolt hozzá és megcsókolta.

„Élvezted a tegnap estét?” – kérdezte tőle

„Igen” – válaszolta Kate, miközben elindult a lakás ajtaja felé

Rick követte őt, és vitte a csomagját.

„Kaphatnék egy újabb csókot, mielőtt elmegyek?” – kérdezte Rick reménykedve

Kate magához húzta Rick-et, átkarolta a nyakát és szenvedélyesen megcsókolta.

„Kate, én nem akarok elmenni. Mi lenne, ha együtt töltenénk a napot?” – kérdezte Rick

„Remek ötlet, de találkozzunk egy kicsit később, mert még elő kell készítenem, a mai meglepetésedet!” – válaszolta Kate
„Később felhívlak!”

„Megyek már! Szia! Szeretlek!” – felelte Rick

Kate felvette az asztalról a kalendáriumot és megnézte, mi van a tizenhatodik ablak alatt. Egy angyalt fedezett fel mögötte. Elgondolkodott, mit is adhatna Rick-nek. Tudta, hogy karácsonyfadísz nem lehet az ajándék, mert már van neki.

Ekkor kopogtak az ajtaján. Lanie volt az.

„Jó reggelt, csajszi!” – köszöntötte és letette a csomagokat, amiket a kezében tartott

„Jó reggelt, neked is!” – üdvözölte Kate
„Megvetted az egész boltot?” – kérdezte a rengeteg csomagra mutatva

„Nem, csak azt, amire szükségünk van. Köszönöm Kate, hogy eldughatom itt az ajándékokat, Javier rosszabb, mint egy gyerek és mindent felkutat.” – mondta Lanie

„Lanie, lenne egy kis időd?” – kérdezte Kate
„Segíthetnél nekem.”

„Persze, Kate. Mit segíthetek?” – kérdezte Lanie.
„Tudnál nekem tanácsot adni, mit vegyek Rick-nek?” – kérdezte Kate, miközben megmutatta a kalendáriumot

„Adj neki egy karácsonyfadíszt!” – mondta Harriet

„Az nem jó, már van neki.” – felelte Kate

„Akkor vegyél ki egy filmet, a címe Clarence.” – mondta erre Lanie
„Még nem hallottam róla, és köze van az angyalokhoz?” – kérdezte Kate

„Igen, a főszereplő Jimmy Stewart véget akar vetni az életének. Erre az Isten küld hozzá egy angyalt. Ő Clarence. A történet végén Clarence igazi angyallá válik, mert megmenti Jimmy Stewart életét.” – mesélte el Lanie röviden a történetet

„Ez kitűnő ötlet, köszönöm a segítségedet, megyek és kikölcsönzöm.” – válaszolta Kate

Elment a videó kölcsönzőbe, miután kifizette a díjat, felhívta Rick-et.

„Hé, én vagyok az! Találkozzunk nálam 18:00-kor! Öltözz kényelmesen! Szeretlek!” – mondta Kate

„Én is szeretlek! Ott leszek időben!” – felelte Rick és letette a telefont


Kate lakása
18:00

Kate kinyitotta az ajtót és beengedte Rick-et a lakásba.

„Pont időben jöttél! Ülj le, hozom a kalendáriumot!” – mondta neki Kate és megcsókolta

Rick kinyitotta a következő ablakot.

„Egy angyal!” – állapította meg és körülnézett, hol lehet az ajándéka, de nem látta sehol
Kate kiment a konyhába és betette a pattogatni való kukoricát a mikróba és megvárta, míg kipattog, közben innivalót is töltött maguknak. A pattogatott kukoricát beleöntötte egy nagy tálba és visszatért a nappaliba.

„Mindjárt megkapod az angyalod, csak légy egy kicsit türelemmel!” – mondta Kate

Kényelmesen elhelyezkedett Rick mellett a kanapén és elindította a videót. Csendben nézték végig a filmet.

Mielőtt Rick elment, még megbeszélték, mit csináljanak másnap.


„Mit csináljunk holnap? Mi lenne, ha elmennénk megvenni a karácsonyi ajándékokat?” – kérdezte Rick

„Ez jól hangzik!” – egyezett bele Kate

„Reggel korán érted jövök!” – mondta Rick, kiment az ajtón és megvárta, még Kate bezárja


December 17.
Rockefeller bevásárlóközpont

Rick és Kate kéz a kézben indultak a bevásárló körútra. Azért, hogy az idő vidáman teljen Rick különböző vicces történeteket mesélt Kate-nek a pókerpartikról.

Néhány órával később már Kate lakása előtt voltak. Rick segített Kate-nek kiszállni az autóból és összeszedte a csomagokat a kocsi hátsó üléséről.

„Rick, hallottál valamit?” – kérdezte hirtelen Kate

„Nem, biztosan csak azt hallottad, hogy mennyire lihegek ettől a sok csomagtól.”- válaszolta Rick

„Nem hiszem. Azt hiszem abból az irányból hallottam valamit” – mondta Kate, miközben a parkoló végében lévő szeméttárolók felé mutatott

„Nem, én nem hallottam semmit” –felelte Rick, miközben arra koncentrált, hogy semmit ne ejtsen el, de egy narancs mégis kigurult az egyik zacskóból

Kate ekkor már az előbb mutatott irányba tartott.

„Kate, várj!” – kiáltott utána Rick, és látta, hogy Kate eltűnik a szemetesek között
„Kate!” – kiabálta és elkezdett Kate után szaladni

„Itt vagyok! Minden rendben. Kiscicákat találtam!” – mondta Kate

Kate egy kis dobozt tartott a kezében, amiben egy halom kiscica volt. Némelyik fehér, némelyik fehér-fekete foltos.

„Ezt nem hiszem el!” – mondta Rick, miközben megérintette őket
„Kate, már nem élnek, teljesen átfagytak itt a hidegben! Nem volt esélyük!”

„Ez nem igaz, hallottam őket, de legalább egynek biztos hallottam a hangját!” – bizonygatta Kate

Rick belenyúlt a dobozba és tényleg talált egy szőrpamacsot, amelyik még élt.

„Menjünk be gyorsan! Egy kis meleg tej és egy meleg doboz és máris jobban lesz!” – adta ki a parancsot Kate

Bementek a lakásba. Rick letette a cicát az asztalra, aki nyomban körülnézett. Kate is bement, levette a kabátját, és szeretettel nézte a kiscicát. Rick ezalatt behozta a csomagokat a kocsiból.

„Kate..!” – szólította meg Rick gyengéden
„Mi lenne, ha kibontanék neki egy tonhal konzervet, mert ha hamarosan nem kap enni, biztos nem lesz esélye a túlélésre” – mondta Rick

„Nincs itthon tonhalam. Kérlek menj el az  állateledel boltba és hozzál neki ennivalót és macskatejet! Én itt maradok vele és felmelegítem!” – mondta Kate

„Igenis, asszonyom!” – mondta Rick és nevetve szalutált is

Harminc perc múlva ért csak vissza és azt hitte, hogy már elkésett.

„Minden rendben?” – kérdezte Kate-et

„Igen, CC kitűnően van.” – válaszolta Kate

„És miért CC?” – kérdezte Rick csodálkozva

„A Christmas Cookie rövidítése.” – felelte Kate


Néhány perccel később a cica békésen falatozott, majd mikor befejezte elheveredett a dobozában.

„Muszáj írnom!” – mondta Rick

„Ne haragudj Rick, teljesen elfelejtettem a mai meglepetésed!” – szabadkozott Kate

„Oh, Istenem!” – sóhajtott Rick pajkosan

„Itt a kalendárium, nézzük meg közösen mi van a tizenhetedik ablak alatt!” – ajánlotta Kate

Rick kinyitotta.

„Egy ablak, és benne egy kiscica!” – mondta Rick meglepetten

„Itt az ideje, hogy elmenjek!” – mondta Rick

„De mi legyen CC-vel holnap? Én nagyon elfoglalt leszek!” – mondta Kate szomorúan

„Vigyük magunkkal!” – ajánlotta Rick
„Biztos lesz a kapitányságon valaki, aki vigyáz rá, amíg nem érünk rá! Jó éjt, kedvesem! Szeretlek!” – mondta Rick és megcsókolta Kate-et

„Én is szeretlek és szeretem, ahogy kimondod ezeket a szavakat!” – felelte Kate és bezárta Rick után az ajtót

December 18.
 
Kate úgy rohant be az épületbe, mert késésben volt. Az órája nem ébresztette idejében. Nem tudta mit tegyen CC-vel, amíg dolgozik. Ekkor meglátta Rick-et, aki épp most lépett ki a pihenőből.

„Hé, szépségem!” – köszöntötte Rick

„Hé neked is!”

„Nagyon elkéstél, mindenki rád vár, nem tudták elkezdeni a megbeszélést!” – mondta Rick

Kate már indult is a kapitány irodájába. Útközben megkérte az egyik járőrt, hogy vigyázzon CC-re, amíg a megbeszélésen lesznek.

A megbeszélés elég unalmas volt és hosszú ideig tartott. Mikor kijöttek az irodából Kate odament a cicához és kézbe vette.

Majd Rick-el együtt elindultak a pihenő felé.
„Szóval, megkaphatom az ajándékomat?” – kérdezte Rick

Kate mosolygott
„Tegnap este már kitaláltam, mi lesz az, de a cicád miatt elkéstem, így nem volt időm megvenni! Majd ebédszünetben megkapod, jó?” – kérdezte Kate

„Az én cicám? Nem mond ezt, amikor valami jót tesz, a tiéd, de amikor miatta elkésel, akkor már az enyém?” – kérdezte Rick

„Eltaláltad, Castle!”

Rick felállt, kezébe vette a cicát és elhagyta az irodát.

A nap hátralévő része egyszerűen telt. Rick vigyázott CC-re, amíg Kate elintézte a dolgait. Kate már Rick lakásán volt, a karácsonyfán égtek a fények, az ajándékot már becsomagolt, most várta, hogy Rick és CC megérkezzen.

Nem kellett sokáig várni rájuk, hamarosan kopogtattak az ajtón. Kate kinyitotta és beengedte őket. Rick levette a kabátját, leült a kanapéra és megvárta még Kate is csatlakozik hozzá. Ekkor kinyitotta a tizennyolcadik ablakot.

„Egy teddy maci!” – állapította meg

„Így van, tessék, itt az ajándékod!” – mondta Kate, miközben átnyújtott neki egy nagy csomagot

Rick kibontotta a dobozt és két teddy macit talált benne. Az egyik egy lány maci volt rendőr egyenruhában, a másik pedig egy fiú "writer" feliratú golyóálló mellényben.

„Kate, köszönöm szépen. Nagyon aranyosak!” – mondta Rick

„Egy pillanat, csak az egyik maci a tiéd, a fiú, a másik az enyém. Egyszer majd együtt lehetnek a közös lakásunkba!” – felelte Kate

Rick elmosolyodott és magához húzta Kate-et.

„Nagyon szeretném, ha így lenne! Szeretlek!”

„Én is szeretlek!” – válaszolta Kate